Intern varumärkeshantering
Ett tydligt varumärke stärker organisationen
Ett trovärdigt företag ”lever sitt varumärke”. Organisationen omfattas av de kärnvärden som varumärket representerar. Företaget arbetar med sitt inre och vågar vara sig självt. Ett sådant företag kan agera förtroendefullt mot marknad och omvärld och får en unik tillgång som är svår att kopiera av konkurrenter.
De interna värdena förmedlas genom sättet att bygga sin organisation och möta medarbetarna. Det handlar om såväl förhållningssätt och kommunikation, som dialog och relationer i företaget, faktorer som ligger till grund för medarbetarnas handlande, engagemang och kreativitet.
FullPage Communications arbetar med en modell för att säkerställa att varumärkets olika delar förstås och efterlevs internt. FullPage Communications genomför kvalitativa undersökningr kring företagets själv- och omvärldsbilder. Undersökningsresultatet ger ledningen tydliga analyser kring kundernas syn och behov och organisationens åsikter och samspel. Själv- och omvärldsbilderna utgör analysfasen i processen mot implementering varumärkesplattformen internt i företaget.